U maakt gebruik van een verouderde browser waardoor u onze website niet optimaal kunt ervaren. Klik hier om Firefox of Chrome te downloaden.

Veelgestelde vragen

Algemeen Webshop

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan er een nieuwe worden aangevraagd?

Wanneer u op de button 'Account aanvragen' klikt en alle gevraagde informatie invult en verstuurd, wordt er een nieuw wachtwoord naar u verstuurd.

Bestellen

Hoe bereken ik de prijs van mijn artikel?

Voor elk artikel van onze voorraad zijn de passende bewerkingsmogelijkheden aangegeven. Op onze website kunt u dan zelf het gewenste aantal en de gewenste manier kiezen.

Waar zijn certificaten te vinden?

De beschikbare certificaten zijn op te vragen bij uw contactpersoon bij Araco. 

Kan een particulier ook bij Araco bestellen?

Op dit moment helaas niet. Onze website is uitsluitend bedoeld voor bedrijven, instituten, instellingen en/of verenigingen. Bij een bestelling vragen wij altijd om uw bedrijfsgegevens inclusief het BTW nummer.

Wordt er een minimale afname gehanteerd?

Ja, de minimum afname is echter afhankelijk van het product en de gekozen bedrukkingsmethode. Tijdens het configureren van het betreffende artikel de minimale afname direct op de productpagina zichtbaar.

Is het mogelijk om een voorbeeld van het bedrukte product te ontvangen?

Ja, dat is mogelijk. Wij raden zelfs aan om een proefdruk te laten maken, zeker bij grotere productaantallen. De grafische afdeling maakt aan de hand van het gewenste artikel en het, door u aangeleverde, logo een digitale proefdruk (fotomontage). 

 
 Om dit te kunnen doen, hebben wij het volgende van u nodig:
 - Uw logo als Vector bestand (EPS of Illustrator 10) met een maximale grootte van 8 MB. 
 - Gecontouriseerde teksten. 
 - Een exacte omschrijving van het gewenste product (artikelnaam, artikelnummer en indien van toepassing de kleur). 
 
 Indien u deze gegevens heeft, stuur deze dan op naar uw contactpersoon of naar info@araco.nl. Mocht u nog vragen hebben kunt u natuurlijk ook bellen naar +31 (0)53 430 52 55.
Kan het gewenste product ook inclusief mijn logo als voorbeeldexemplaar besteld worden?

Het gaat helaas niet om een enkel artikel met logo te laten bedrukken. Als u niet helemaal zeker bent of het uitgekozen product het juiste is, kunt u een monster bestellen in combinatie met een digitale proefdruk. Op deze manier krijgt u een goed beeld van de kwaliteit van het product en hoe het eruit komt te zien.

Ik heb geen geschikt artikel gevonden, wat voor mogelijkheden zijn er nog?

Onze klantenservice staat altijd klaar om te kijken naar specifieke producten en wensen. Wij zullen ons uiterste best doen om met een geschikt voorstel te komen. Neem hiervoor gerust contact op met onze klantenservice via info@araco.nl of +31 (0)53 430 52 55.

Hoe kan er een voorbeeldexemplaar besteld worden?

Heeft u interesse in één of meerdere artikelen maar wilt u van te voren weten hoe het product aanvoelt en/of wilt u weten welke kwaliteit het product heeft? Wij versturen monsters tot een bepaalde waarde gratis op. Bestel een voorbeeldexemplaar via de webpagina, per mail of telefonisch.

Hoe kunnen de afbeeldingen worden opgeslagen?

Wanneer het juiste product geselecteerd is kan de afbeelding opgeslagen worden door op de afbeelding van het product zelf te klikken.

Levering

Wat is de status van mijn order?

De status van een order is onder de button 'bestellingen' te zien. Een link met het trackingnummer wordt automatisch vanuit ons ERP programma verstuurd.

Wat is de levertijd?

Een eenduidige levertijd hebben we niet. De levertijd is afhankelijk van de producten die u bestelt, de hoeveelheid en de manier van bedrukken. Over het algemeen is de levertijd 3 tot 4 weken. Voor meer nauwkeurige informatie kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe worden de producten geleverd?

De levering volgt per pakketdienst. Voor het verzenden binnen Nederland berekenen wij verzendkosten aan de hand van de omvang van de levering. Hierbij gaat het om de verpakking, verzending en verzekering. Wij versturen het pakket naar het opgegeven afleveradres. Mocht u een afwijkend afleveradres hebben, dient u dit direct bij de bestelling duidelijk aan te geven. 

 
Verzendkosten buiten Nederland 
Ook hier worden de verzendkosten bepaald door de verpakkingseenheid van de producten. Hierbij kunnen tevens eventuele tol- en administratiekosten in rekening worden gebracht. 
 
Express levering & bulkgoederen 
Bij express levering, bulkgoederen en bij pakketten met uitzonderlijke formaten kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Exacte informatie over de verzendkosten van de door u uitgekozen artikelen verneemt u van onze klantenservice.

Ruilen en Retourneren

Hoe kan een product of bestelling geretourneerd worden?
Kan ik de geleverde producten ruilen?

Voor een bedrukt artikel is het helaas niet mogelijk om deze te ruilen. Om te voorkomen dat u ontevreden bent met het eindproduct, kunt u een voorbeeldexemplaar bestellen en een digitale proefdruk aanvragen. Onbedrukte artikelen kunnen 90 dagen zonder opgaaf van reden retour gestuurd worden.

Alles gemakkelijk online bestellen Meer dan 2.000 artikelen in onze shop Bekijk eenvoudig online uw order status